Her değişenin bir değişmezi olmalı!

Her değişenin bir değişmezi olmalı!
gökhan özcan 07 20 2009 yenişafak

Zaman hayatı değiştiriyor, insanı da değiştirmesi doğaldır.
Kendi tarihimdenYazı tipi boyutu hatırlıyorum; idealleri ve hayalleri olan bir grup çulsuz genç olarak hayatla ilgili iddialarımızı ne kadar kolay taşıyor, sözlerimizi ne kadar pervasızca söylüyorduk. O havai hallerimizi çok özlemekle birlikte, bugün çok daha temkinliyiz. Herkes sadece bir hayat yaşıyor ve zamanın getirdiği bu geri çekilme hali çok dramatik görünüyor bu yüzden hepimize. Hayat karşısında adeta bir mağlubiyet gibi görüyoruz bu hali. Oysa belki de o kadar dramatik değil; akıntıları dinginliklere bağlayan doğal bir seyir hali belki de yaşadığımız bu değişim… Yavaş yavaş bu fikre alışıyorum ben. Havailikle durulmayı bir bedende, bir ruhta bütünlemeyi adım adım öğreniyorum. Belki bu bile o durulma halinin bir kazancı oluyor yaşayanlara.İnsan ömrünü kaynaktan çıkarak dere olan, derelerle birleşip ırmak olan, ırmaklarla birleşip deniz olan suyun hikâyesine benzetmek mümkün. Yani seyir sürekli… Ama bunca değişkeni taşıyacak bir sabite ihtiyacı var hem suyun, hem insanın… O sabit hakikati kaybetmemektir. Değişimin bir dirayet noktasının, bir namusunun, bir ahlakının olması gerek… Yeni zamanların en büyük imtihanının bu olduğunu sanıyorum acizâne. Her şeyin kaçılmaz bir seyir içinde değiştiği bir yerde değişmez olanı kaybetmemek imtihanı… Dikkat ediniz değişmez olana sahip çıkmak demiyorum, değişmez olanı kaybetmemek diyorum. Çünkü değişmez olan, adı üstünde, değişmekten korunmuştur. Ancak zamanın döngüsüne kapılanlar kaybedebilir elbet onu. İmtihan tam da budur.İdealler ve hayaller günden güne ışığını kaybediyor, onların yerini ihtiraslar ve vehimler alıyorsa imtihan zorlaşıyor demektir. Bu suyun bulanmasıdır bir nevi. Hakikatin etrafını “ama”lar ve “belki”ler sarmaya başlamışsa, körlüğe giden yolun kapıları açılıyor demektir. Hakikatle aramızı açan her türlü mazerete dikkat kesilmeliyiz o zaman… O mazeretlerin oyuncağı olmayı bir kere sindirirsem içimize, devamı da gelecektir bu çözülmenin…Hakikati pervasızca savunmakla soğukkanlılıkla savunmak arasındaki fark, hayatın doğal seyriyle açıklanabilir çoğu zaman… Ama hakikati savunmakla savunamamak arasındaki fark, insan olmayı önemseyenler için açıklanamaz bir farktır. Hakikati savunmaktan bizi neyin alıkoyduğunu bulamazsak zihinsel bir kangrenin kurbanı olabiliriz.Modern zamanların kapıma getirip yığdığı her şeye karşı temkinli olmayı gerekli görüyorum ben. Pervasızlığımı bir parça yitirdim belki ama, zihnimi uyanık tutmayı denemekten vazgeçmiyorum. Birileri beni ruh dağarcığımda olmayan bir şeylere alıştırmaya çalıştığında işkilleniyorum. Her ucuzlukta bir yalan aramaktan vazgeçmiyorum. Her yeniliğe kolayca alışmakta bir yanlışlık görüyorum. Yeniliklere bağımlı olmayı ise fazlasıyla tehlikeli buluyorum. Kalemde sürekli goller görsem de mücadeleyi bırakmıyorum.Bu zamanın değişimi çok hızlı, bu kesin… İnsan hakikatten aklını bir an bile alacak olsa, bir daha onu hiç bulamayabilir.

haydi durma söyle

Etiketler

40ında 40 kadın (1) aalborg universitet (1) ah muhsin ünlü (2) ahlaksız (1) ahmet altan (1) ahmet kaya (1) ahmet muhip dıranas (1) alanis morisetti (1) andımız kaldırılsın (1) anna (1) arranged (1) aşk risalesi (2) attila ilhan (1) aynalar koridorunda aşk (1) azam ali (1) aziz nesin (1) barcelona barcelona (1) boys over flowers (3) cafe de flore (1) cahit zarifoğlu (10) can yücel (1) cemal süreyya (1) cevdet bağca (1) chaos 2001 (1) cihan aktaş (1) cv (1) dağcılık (1) DE LA FRAYEUR D’ÊTRE PLOMBIER BORGNE (1) dengeler adına (1) devendra banhart (1) documentarist (1) dostoyevski (1) dublörün dilemması (2) dutch chapel (1) dücane cündioğlu (1) edip cansever (1) elif şafak (1) elif şafak siyah süt (2) elveda oblomov (1) erdem beyazıt (6) eren safi (1) ergenekon şerefsizleri (3) eternal sunshine of spotless mind (2) everything must change (1) ey selahaddin (1) farif ferjad (1) fatma barbarosoglu (1) fight club (1) FİLİSTİN (10) filistin hamas islam (2) first lady (1) furkan çalışkan (2) furkan suresi (1) galata konak cafe (1) george benson (1) gökhan özcan (3) görücü usulü (1) hakan albayrak (2) hamlet (1) hayat iman ve cihad (1) ian dallas (1) ibrahim paşalı (1) ibrahim tenekeci (8) ihvani müslim (1) imam humeyni (2) imany (1) ismail kılıçarslan (1) ismet özel (13) izzet şahin (1) kadın (1) kafka (1) kardeş türküler (1) karnak kafe (1) kelam (1) keny arkana (1) killng me softly (1) kitaplarım (1) kolera (1) korkma ben varım (2) küçük prens (1) la haine (1) lale müldür (2) lara fabian je t'aime (1) le trio joubran (1) leman sam (1) leonard cohen (1) leyla ile mecnun turgut uyar (1) majid majidi (1) masal (1) mavi kelebek (1) mehmet efe (2) melek arslanbenzer (1) mızraksız ilmihal (3) mihrimah sultan cami (1) mo ghile mear (1) murat menteş (7) mustafa islamoğlu (2) mustafa kutlu (4) mustafa ulusoy (2) müslüm gürses (1) native deen (1) nazanbekiroglu (1) nazım hikmet (1) necib mahfuz (1) necip fazıl (1) NEDEN AŞK ACISI (1) nietzsche (2) nihat dağlı (1) nikos kazancakis (1) nurettin topçu (1) nurullah genç (1) obama (1) oğuz atay (1) old boy (1) one litre of tears (1) onegin letters (1) oruç aruoba (4) ömer hayyam (1) özdemir asaf (1) pink floyd (1) platon (1) pulp fiction (1) rachel corrie (1) reconstruction (1) samed karagöz (1) sartre (1) satrpialo (1) sezai karakoç (2) sin palabras (1) sonbahar (1) suleyman cobanoglu (1) sultanahmet camii (1) süleyman çobanoğlu (3) sünnet anlayışı şekilcilik (1) şarkılar (28) şıpsevdi sakız (1) taraf (1) tarık tufan (2) tekfurun kızı (1) the best of youth (1) the burning plain (1) tuluhan tekelioğlu (1) turgut uyar (1) tutunamayanların şarkısı (1) uçurtma avcısı (1) utopia (1) varlık ve teklik teoremi (1) vas mandara (1) with one voice (1) yarim senden ayrılalı (1) yavuz selim camii (1) yıldız hamidiye cami (2) yılmaz erdoğan (1) you will never know (1) yök (1) yusufilezüleyha (1) zeynep arkan (1) zeytin'in hayali (1) zorba (1)

Blog Arşivi